Vad förbinder producenter från hela världen?
Inte bara affärsintresse. Det handlar också om en global kamp mot förfalskningar.
Förfalskare hittar allt bättre metoder för att förfalska produkter, vilket är en förlust inte bara för varumärket utan också för kunder som inte känner till problemet.
Vad kan producenterna göra?
I rankningen av lösningar som skyddar mot förfalskare upptar hologram en hög position.
Vissa säger dock att det är en gammal metod.
Har de rätt?
Som forskning visar, väljer kunder ofta produkter på grund förpackningens utseende.
Detta är viktig information för producenter som, för att skydda sina varumärken från förfalskare, bör intensifiera sina ansträngningar mot korrekt märkning av förpackningar. I detta avseende fungerar hologram utmärkt.
Hologramet är ett tydlig tecken för kunden: jag har en original, högkvalitativ produkt som är värd att köpa.
På så sätt blir tecknet också ett element som skapar varumärkesbilden och ett argument för att köpa en viss produkt.
Vi utvärderar effektiviteten av skydd mot varumärkesförfalskning genom tre huvudkriterier.
Det är: synlighet, enkel verifiering och komplicerad förfalskningsteknik.
Hologramet är praktiskt taget det enda tillgängliga skyddet som uppfyller alla dessa kriterier.
Alla kunder vet vad det betyder och det kan enkelt kombineras med producentens varumärke.
Dessutom är hologrammet visuellt attraktivt och motiverar värdet av produkten i kundens ögon.
Svaret på titelfrågan är uppenbart:
Hologram är fortfarande ett effektivt sätt att skydda produkten mot förfalskning.
För företagaren är det viktigt att kostnaden av denna säkerhet är rimlig och dessutom har ett unikt marknadsvärde.
Vill du veta mer om hologram, säkerhetsetiketter eller andra typer av produkter som skyddar och bevisar äkthet?
Klicka här eller
kontakta oss på @ service@intrycko.se eller ring 📞 040 – 693 11 87
Tel. 040 – 693 11 87
E-mail: service@intrycko.se
InTrycko – en del av Semar Multimedia
Krinova Science Park
Stridsvagnsvägen 14
291 39 Kristianstad
Sverige
Kontakta oss